Friday, October 12, 2012

Majlis Khatam Al-Quran SK JALAN MUARA TUANG ,Kota Samarahan sarawak ;)

Assalaammmualaikum semua,,,hari nie aku ada pergi majlis khatam kat sekolah mak aku, bukan apa aku nak isi masa lapang dengan benda yang berfaedah dan bermanfaat ckit daripada aku tidur sehari2 baik aku pergi sana tengok dan dengar budak2 baca Al-Quran.

Alhamdulillah,, semua budak2 kat sana memang soleh dan solehah INSYA ALLAH...amin,,,
sejuk je hati dan telinga aku dengar mereka baca AL-QURAN,,rasa mcm tenang je,,,Aku muhasabah diri ckit tadi ,  dan aku  baru sedar selama ni aku banyak lalai dalam ilmu agama, perangai x berapa nak baik, selalu lalai dengan macam2 perkara dan aku teringat lagi tyme aku khatam sekolah rendah dulu, memang bestla sama2 ngan kawan2 , berlatih setiap hari tarannum, baca AL-QURAN dan turun rehearsal sebelum kami khatam beramai-ramai kat DEWAN SUARAH SRI AMAN, SARAWAK... ( That is the best memories I had in my life) :)

Jangan terharu pulak baca cerita aku kat atas nie,,meh sini aku nak tunjuk kat korang gambar2 yang aku ambil tadi sewaktu majlis tu sedang berlangsung k :)


Pentas Khatam Al- Quran


Para Peserta Lelaki 






kumpulan kompang :)


my beloved mom :)



peserta perempuan 











nasyid - ASSALAMMUALAIKUM 








buku program majlis khatam nie 



bunga2 telor


=D


sempat jugak aku ambil gambar hehehe :)


ps: jgn lupa comment yer hahaha :)

3 comments:

  1. waaa. best la kak seha :D mok ikut.. hik2.. cantek lagu baru blog ^_^

    ReplyDelete
  2. hahahahha,,,dah habis dah org khatam ,,,biasala lagu tok sesuai ngan hidup kmk :)

    ReplyDelete
  3. cissss.. sgt sesuai kak seha.. cinta ktk dh dtg ka?? miss smone?? :p

    ReplyDelete